Thursday, September 10, 2009

::memahami dan dipahami::

salam..

arini rs lega ckit..sb dh lepas semua test..boleh jwb ke tak??jawab semua org boleh..tp accurate tak jawapan itu terpulang kpd skema lecturer..hehe..tawakal je..dh buat kan..tgl kuiz kimia je nxt week..tp assignments still berlambak...harap2 boleh siap before next week..sb next week ak dh balik kmpung...hoho...

arini aku nak ckp pasal memahami dan difahami...root word die FAHAM..sounds like easy and simple..tp perlaksanaan die mgkin bukan mudah..memahami blh dibhagikan kepada byk aspek..tp arini ia lebih memfokus kpd memahami hati makhluk bernama manusia...aku tak pasti sm ada aku je yg mengalami masalh memahami hati org..atau org susah memahami aku??entah lah!!

kdg2 ad makhluk mempunyai banyak karakter..atau org puteh ckp multiple personal disorder..ak mmg tak paham org mcm tu..kdg2 die akan tak kesah kt kite..tp kdg2 ke"busybody"an die tu melampaui batas bumi...pelik jgk..ad time die rs nk bercakap ngn kite..mcm2 die ckp..cerita..tp ad hari die nak naik hantu..pintu ditutup pn dgr mcm bom meletup..muka pn dh tak mcm makhluk manusia lagi..seram ak tgk..suara??tak pyh ckp la..susah nk dgr..hanya muncung yg cantik dan muka masam yg cun je terserlah...pelik aku..

aku pernah tny kakak aku pasal ni..kakak aku terer...skrg die duk wat phD in english edu..(erk..kak neem..sy promote kamu..hehe..promote dgn harapan awk belanja sy baju raye..bleh ek??)..tp kak aku ckp...org 2 mcm tu baik awak biar je..nt awak sakit jiwa merana lara je..die rs best wat cmtu bia la..time mood die ok awk layan cmtu2 dh la..time mood die out...awk wat bodo je..kesahkan diri awak je ok...org lain tak penting pun...see...bagus kn ayat kakak aku??sb tu apa2 hal ak akn dgr adik beradik dlu dr kawan2..wlpn nmpk ak mcm tak rapat sgt dgn adik beradik berbanding ngn kawan..hehehhe..

so..skrg..ak mcm dh tak kesah pn..kl org tu senyum..dan tegur..layan je..kl die xnk ckp and moody2..or tergedik2 tahap infinity..wat dek je...let them be la....jgn cr pasal ngn org mastura..ni bkn zmn kecik2 dlu yg semua org mst potuh pada kehendak awak!!!!hehe...(itu aku zaman dolu2...ak adalah segala2nya..hahha..giler btul kalu igt balik...)

lagipun tk rugi jd baek..bia org kenang kite dgn kebaikan..bukan kejahatan....(bkn la ak mtk dikenang...tp seeloknya begitu la...bia yg ditinggalkan nnt hanya yg positif..)..ak duk tgu org azan..1...2...3...tik tok tik tok..cpt la.....hehe...

p/s::wlpn ak bleh ignore golongan mcm td, ad satu makhluk yg amat keji yg ak still tak bsedia utk maafkan die..wlpn kakak aku ajak g umah makhluk tu raya nt..ak pergi dgn niat melawat dan berjumpa dgn org yg aku syg...dan...the DRAMA QUEEN akan beraksi lg...mgkin aksi salam tak bersambut atau aksi salam bersentuh pipi??tgk la pagi syawal nt...tgk angin aku ketika itu...kl taufan melanda..mgkin salam tgn tak bersambut akan dilakonkan..dgn senyuman palsu melekat di bibir..hehehe..mastura...selalu jahat dan negatif....

#mastura#

No comments: