Monday, September 7, 2009

::JANDA TIRI dan ......::

salam...

entry kali ni mgkin agak sensitif dan bkal menimbulkan kontroversi...cewah...bajet meletup...tp mgkin sb ia melibatkan pandangan pelbgai pihak...dan isu yg bakal diutarakan jgk adalah amat subjektif....(best kan ayat BM aku??sb tu cikgu zaki syg aku dolu2...esei je dpt fullmark....hehehe....gurau je..=))


JANDA...TIRI.....KELUARGA..MUSNAH....AIR MATA...DRAMA...PALSU...HARTA...RAMPAS..KEJAM...

berdasarkan beberapa perkataan di atas..dapatkah anda predict apa yg bakal ditulis selepas ini?

TIRI..satu perkara yg pada aku mgkin semua org taknak...dan kalau boleh..ELAKKAN..tapi...kalau sudah takdir kita terpaksa berTIRI...kita kene redha dgn adanya...ada sebuah kesah....di kawasan perindustrian Pengkalan Chepa,Kota Bharu Kelantan..Malaysia...

ada sebuah family..yg dulunya hidup dlm keadaan aman bahagia..tanpa gnguan dan ancaman..tp segalanya berubah setelah PERMAISURI dlm family itu menyambut seruan Ilahi pada 1oktober 2007...putera2 dan puteri2 waris permaisuri itu amatlah berdukacita dan berkabung...

tapi.....tanpa disangka2...BAGINDA TUANKU terus mencari pengganti tidak smpai 2bulan PERMAISURI mangkat...anakanda2 sekalian amatlah berdukacita..sehingga puteri bongsu mogok tidak ke kuliah...(puteri bongsu ketika itu baru sem 1 kt sebuah U yg melahirkan para pendidik bertauliah..)..ok..entry ni bukan utk memperihalkn tntg kesah sedih yg berlaku itu..sb semua anakanda pun telah redha dgn apa yg terjadi..tp entry kali ni adalah utk mengisahkan tntg pengganti PERMAISURI yg sedikit pn tidak layak...kenapa???

kerana...

dia adalah JANDA jalanan yg miskin yg dikutip oleh TUANKU atas dasar KASIHAN..tetapi die telah membuat seluruh isi istana ARIFF bergegar dgn sifat buruk persis monyet kt zoo taiping...kenapa begitu??sb mmg JANDA yg baru nk kenal erti hidup sng akan lupa diri..dan anak2 janda itu..(TIRI kepada anakanda TUANKU dan arwah PERMAISURI) amat tidak sekepala..kenapa tidak??masakan golongan yg cerdik boleh setanding golongan yg senget seperti anak2 JANDA itu...

jd..puteri bongsu TUANKU ARIFF tlh membuat analysis tntg perkara yg berkaitan JANDA..TIRI...

  • janda adalah pemusnah keluarga org
  • janda adalah pelakon drama air mata palsu terbaik
  • janda adalah perosak dunia
  • janda adalah seorang yg mempunyai keinginan tinggi membolot harta org lain
  • janda adalah pemutus ikatan kasih syg antara anak2 dan ayah
  • janda adalah keji dan kejam serta memualkan
  • janda cacat adalah seorang yg lupa diri dan asal usul dan boleh diibaratkan sebagai ulat najis...(ok..agak kasar..tp xpe..ni blog aku..) yg diletak dlm bekas emas..tp tetap kekal sbg ulat **** jgk...
  • anak janda???anak janda adalah sampah sarap
  • anak janda amat memeningkan hidup org lain
  • anak janda patut mati bersama maknya yg bernama janda itu...(ayat mcm keling...tp ad maksud tersendiri..)

ok..itu adalah analysis dr puteri bongsu..sape nk saman????berani??sb ni adalah blog peribadi puteri bongsu...jgn pandai2 nk saman..kau tu sape??berhak????

ok..puteri bongsu mahu bukak puasa...and nk kol putera bongsu pulak jap lg...

ok bye..

#puteri bongsu...#..erk...bukan..

#mastura#

2 comments:

ber_uwang said...

pembetulan ayat.

* janda ITU adalah pemusnah keluarga org
* janda ITU adalah pelakon drama air mata palsu terbaik
* janda ITU adalah perosak dunia
* janda ITU adalah seorang yg mempunyai keinginan tinggi membolot harta org lain
* janda ITU adalah pemutus ikatan kasih syg antara anak2 dan ayah
* janda ITU adalah keji dan kejam serta memualkan
* janda cacatITU adalah seorang yg lupa diri dan asal usul dan boleh diibaratkan sebagai ulat najis...(ok..agak kasar..tp xpe..ni blog aku..) yg diletak dlm bekas emas..tp tetap kekal sbg ulat **** jgk...
* anak janda ITU???anak janda ITU adalah sampah sarap
* anak janda ITU amat memeningkan hidup org lain
* anak janda ITU patut mati bersama maknya yg bernama janda itu...(ayat mcm keling...tp ad maksud tersendiri..)


BUKAN SEMUA JANDA BEGITU, MAK SAYA JANDA JUGA TAPI TAK SEBURUK ITU.

m.a.s.t.u.r.a said...

@beruwang...

entry tu bukan utk semua janda...tp JANDA itu...bukan lain....

sy mtk maaf atas segala kekasaran yg sy wat...mmg org yg tak duduk kt tmpt sy tak rs...

bukan utk semua janda....sorry..