Monday, August 30, 2010

::Not Again...please..::

salam..
already in 3rd phase of Ramadhan..how fast time flies..and today 19th Ramadhan..cukup 3tahun mama pergi berpindah ke alam sana..Ya Allah, berikanlah segala nikmat kehidupan di alam barzakh kepada mama..tempatkanlah mama di tempat yg sebaik2nya di sisiMu..kekalkan lah pengcualian dari seksa kubur seperti di bulan Ramadhan ini selama2nya kepada mama..terangilah kuburnya..lapangkan kuburnya..jadikanlah kubur mama sebagai salah satu taman untuk menjuju ke syurgaMu ya Allah....ya Rahman..seperti mana Engkau pisahkan kami 3tahun lalu, aku mohon padaMu agar satukanlah kami di syurgaMu kelak..aku merayu ya ALLAH..amin...

hari ni..perkara sama..perasaan sama..air mata sama..debaran yg sama dtg lg..
19th Ramdhan 3tahun lepas..
aku baru sudah mengaji,tutup je Quran..niat di hati nak kol mama..masa tu ptg..baru sudah solat asar..

tiba-tiba...
enset bebunyik...kak nim kol..and aku angkat..dan smapi hari ni masih igt ayat itu..
"ma dah takde..."

and ms tu aku igt bergurau kot ma g mane2..and innocentnya aku tny balik.."mama g mane??"

ap yg kak nim respon??"mama...ma kita dh takde..takde..meninggal..baru je ni.."

perasaan masa tu?terkejut..tak percaya dan berdoa itu sbg 1 mimpi..terus amik frame gmbr peluk cium and nanges..rs mcm baru smlm perkara tu berlaku..tp sbnrnya dah 3tahun..dlu sy seorang budak perempuan yg umur 19tahun..br nk kenal hidup..skrg,sy dh 22tahun..a lady already..

dan td..perasaan itu dtg lg..
debaran itu bertandang kembali..

sy sudah mengaji..tutup Quran then abah mesej..
"telefon abah sekarang...urgent"..[mst abah try kol sy xdapat]
terus kol abah...
"abah..kenapa?apa yg urgent?"..[debaran ms tu hanya Tuhan yg tau..jantung mcm nk tercabut]
"apeh accident....die langgar kereta..dan kereta blkg langgar dia.."
ya Allah..not again..luka 3tahun dlu masih berdarah..
jangan Kau uji lg diri ini ya Allah..aku tak larat...huk... dan...


Alhamdulillah..Kau mengerti aku.. Kau selamatkan adik aku..syukur.. Ya Allah,lindungilah semua ahli keluargaku dr sebarang perkara yg tidak dingini..sesungguhnya aku sgt syg keluarga ini..dan aku amat rindukan kebahagiaan yg pernah Engkau pinjamkan padaku suatu ketika dahulu...berilah peluang aku merasainya lagi ya Allah...amin..



adik.. get a good and enough rest.. aku nak kau tau..aku syg kamu sgt2.. kerana kau sorg je adik aku kat dunia ni.. adik aku selama2nya.. harap2 kau cepat sembuh ye..amin.. be strong dear..i love you...


p/s::wonderwall..thank you for calm me down..syukur sy ada kamu..

p/s::sy sgt rindukan abah, arwah mama and sume family ms sy tulis entry ni..rs cm nk nanges..hoho~~


p/s::sy pun rindukan beliau...beliau itu wonderwall sy..

bye2..


#mastura#

No comments: