Friday, April 1, 2011

::the date for the day::

salam..

ni dah kali ketiga aku wat intro utk update blog then aku delete balik sb tb2 xde mood...kali ni aku akan gigihkan diri jgk untuk menaip..haha~

malam td....ye mlm td aku baca artikel pasal.."Sudahkah Anda Bersedia Untuk Menempuhi Alam Pertunangan??"..yes, it sounds waaah...mengada kau mastura baca bnd2 cmtu..tp xsalahkan sekadar untuk aku dpt ckit2 maklumat sblm btul2 melaluinya??[serius la kan skrg..dh 23 kan..muda lagi kan..tp encik wonderwall aku dh nk msuk 27..aku kene la turut serius..kan??]

the planning for E-day..we both are not really sure about the date..i said..this May..and he said..July is better..and i said ok..xde hal..then suddenly..tiba2 kitorg dua pikir..why not about an hour before the akad nikah we get engaged??

contohnya..pagi tunang..then ptg or mlm on the same day we have the akad..ok jgk kn??tp mst rushing jgk sebelah pihak aku..sb kitorg ni dh kekurangan org2 tua a.k.a yg berpengalaman..aku sdri seriously sedih utk lalui smua ni without mama d sisi..yes, i still have abah n adik beradik yg len..tp tmpt mama tu mustahil diganti oleh sesiapa kan utk situasi begini..tp xpe..abah is the great..

so..skrg ni xtau lg which one is better..bg aku utk get engaged on the same day of akad..is ok..tp kene pikir penempatan fmly die pulak..nt berganda2 bajet utk hotel pulak..ye la..mst nk kene stay lama ckit..apa org kata..double preparation la kan..utk tunang n nikah..mst perlukan masa yg lebih utk set up sume tu..

as a conclusion....there is no conclusion..[apa aku tulis nih]..erm, i think its better to buat tak tau je..haha..xpelah..just leave it to God..inshaAllah..maybe on this July..tp bukan May..amek masa dlu..enjoy dulu khidupan seadanya sblm terikat dgn gelaran tunang org..nt dh xleh nk buat huru hara..haha~

lagi satu..kene baca n study byk lg benda..kene mind set betol2..sb ni bukan maen2 punye pkara..kite bkn nk die je..tp kite share seluruh khidupan kite nt..smpai akhir hayat..[yess..aku dh boleh pikir jauh dgn matured-nya..hehe]..

apa-apa pun..ya Allah..permudahkanlah segala urusan kami..amin..

bubbye..

#mastura#


No comments: