Sunday, October 4, 2009

::sila bersopan bila bercakap dgn org tk dikenali::

salam..

diserang..apabila kite diserang..mst kite rs bengang..tp aku pulak rs heran..disamping bengang..heran yg banyak...aku pn tatau..kenapa??

kenapa perlu wujud manusia yg suke serang hendap??salah ke kalu kite telefon org kite tny "ini siapa??kat mane ni??"..perlu ke kite terus mencarut mcm org tak bertamadun yg hidup zaman paleolitik terdahulu??heran betul aku dgn sikap manusia zaman skrg..

td..ad sorg perempuan kol aku..then said..

"hello...ni asmidar kan??ko mmg gila kan asmidar..dah xde keje ke??masa ni pn ko xnak balik lg ke??"

aku yg blur2 ni jawab..

"maaf..awak slh nombor..sy bkn asmidar...kt cni xde nm asmidar..."

lalu perempuan yg "berhemah" itu meneruskan kata..

"taknak ngaku pulak dah..nape ko ni gatal sgt??suami org pun kau nak ke??dh xde jantan lain ke??ko tau tak suami aku tu hutang byk?perangai ko dan die sm2 mcm setan..korg hidup dlm dosa ke apa ni???tak sedar diri.."

aku yg blur2 ubi tahap gaban..mendiamkan diri..nak tergelak pun ad...naseb bek ak tak ckp..patut la husband awk cr lain..awk ni terlalu "lembut dan penyabar..."..tp didikan yg membentuk aku jd mcm ni..kene serang mcm halilintar pun..aku mmg akn diam..sb tu kot rmai org suke kenekan aku dan nk lihat aku mrh..sb org tau..ak mmg xreti mrh org...oh mastura....cian kamu...hoho..

k la..ngntuk...
baibai

#mastura#

5 comments:

aZie EsMrLd said...

ehhhe!
lawak kot...huhu.

KITTERMINT said...

asal tak berlakon je jadi asmidar. ish kalau aku, jeng3. hehe

m.a.s.t.u.r.a said...

kittermint...hehehe...ms tu mmg rs nk blakon gk..tp tak smp ati..takut binidie jd giler terus..hehehhe...

esmeralda...lawak ke??hehehehhehe

aZie EsMrLd said...

weyh2! gelak macam td best kan?? semua sm jer style! hahaha!

m.a.s.t.u.r.a said...

taknak dah aku....sakit tulang rusuk aku...huk3...tp mmg sengal la..aku tunggu mn bunyi...sume wat gaya je..xleh blah...ak ckp ap nth yg korg sume tergelak mcm nak mati....ak pn tatau..hehe