Saturday, October 10, 2009

::CiNTa vs SuKa::

salam..

aku tak berniat nk tulis blog pn arini..erk..tp td ms aku duk melilau kt internet..aku terjumpe benda ni..saje nk publish kt blog.mn tau readers aku blh dpt info...kalu ad yg bace..hehe..

tp apa pn bnd ni buat aku terfikir sejenak..kdg2 org yg syg kite..die xnk kite malu2 dpn die..tp bukan kite yg sengaja wat malu2..mmg xleh elak..aku pn tatau cmne..bknkite sengaja nk malu..tp perasaan tu dtg sendiri..nk tgk tepat ke mata..lg la tak mungkin..ak xpernah bejaye wat cmtu..eh..bukan aku..aku rasa ak xkn pernah bjaye wat cmtu..apa2 pn..meh tgk bnd alah ni...=)

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.

Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.

Cuma fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta.

sekarang...aku terfikir...cinta ke suka sebenarnye??tentunya jawapan dr sorg budak pmpuan mcm aku ni adalah....."ENTAH LA....TAK PASTI!!!!!!!!!!!!"

mastura....kamu kene bertapa dgn buku je kot..kamu tak reti lg hal ni..ye ke??atau kamu yg sengaje menafikan dgn tujuan tertentu...hurmm..nth...

p/s::sbnrnye mmg terase seminggu dua ni..org lain pun busy jgk........xpelah..

#mastura#


4 comments:

KITTERMINT said...

alaaaa, saya lagi sayang dengan orang yang saya suka. macamana plak tu??? hehe

m.a.s.t.u.r.a said...

saye jugak tidak tau kittermint...susah hal ini..heehehe

kecik ^^ said...

hurm..meh luah prsn kt ak..tgh free ni..haha..msti mu bosan dh dgr nsht ak deh..hehhe

m.a.s.t.u.r.a said...

xpenah bosan kecik...suke..hehhee