Friday, October 23, 2009

::my evening thought..of..ragam manusia di dunia::

salam..

it is rainy day..again..rain in tanjung..and when it was..i will be very lembap..[dlu kalu ujan..sgt rajin bc buku and wat keje..tp skrg dh lain..why??ad la sebabnye...]

entry kali ni bukan la utk "mengata" dan "memfitnah" orang seperti mane entry sebelum ni (yg kononnya dikaitkan dgn mengata org wlpn hakikatnya tidak..)di mana reputasi aku telah dikotori oleh lalat2 yg jijik lagi busuk...kenapa?jgn tny aku kenapa tp tny lalat tu kenapa die mencemari kesucian blog aku dan kebersihan fb aku..padahal lalat tu tersebut punye la xde sgkut paut dgn diri aku..kenapa??sebab aku mandi hari2 and xde la menjadi pmpuan plastik di mana pada pdgn zahirnya adalah seorang yang cantik tetapi hakikat internally hanya tuhan yg tau...

[penyataan ni terlalu byk dlm magazines..so,jgn ad yg nk sound aku apabila aku buat knytaan sebegini..]

ok..ckup merapu utk intro part,td..aku g byr bil intenet umah aku..[mybe ni last aku g byr kot..next sem ak xnk pkai dah..kenapa??sb ak dh ad sumber laen..wink2..hehheehe..]..ak g kt TMpoint dgn my bestfren eva..die pn sm stdy kt tmpt aku ni...smbil2 duk tgu traffic light merah, die tny aku cmne hidup aku skrg..hehehe...its sound funny,stdy tmpt sm tp cr tny soalan mcm dh seribu tahun xjumpe..tp hny kiotrg bdua paham maksud soalan tu...

ak just ckp OK..mmg ok apa??ak ad hidup ak sdri dan ak xnyusahkan org pun..kl bosan ak g lepak umah kwn2 aku yg betul2 kwn..bkn yg mcm.............ok..xperlu dinyatakan nt ad org terasa..hehehe..then kwn baek aku itu pn cerita mcm2 la psl kehidupan die..die mmg sgt bz..tp ak tak interest sgt dgn part kebusyan die tu..tp ak interest bl die bercerita tntg ragam manusia...

manusia..mmg kite tau akn pny byk ragam..tp bgaimana golongan yg suke buat muka apabila org sdg mmberi input berguna kpd kita??hahahha...bg aku golongan2 mcm tu sgt la primitif dan tak bertamadun..ok.itu istilah akademiknya...tp secara simple and bhs pasarnye..org tersebut boleh dipanggil....org takde otak and tak paham bahasa, budak2 lg cerdik aku rs.....kasar kan??tp bg aku they deserved to..

aku tulis ni bkn utk menyibuk hal org..[sb die xde kaitan dgn aku wlpn perkaitan ckit2 ad...xde la mcm yg ckit punya besar kuman pun tak berkait dlm mslh,tb2 sound org...kl yg tu mmg sah putus fius...kene pakai alat khas yg bleh detect die ni ad mslh ngn sape..xde mslh ngn sape..xpun kene bwk g red carpet even...bia dpt aura glemer..mgkin sb die tu meraih perhatian dan sgt dahagakan publisiti murahan...kesian...hehe]

ap yg ak nk cerita kt cni sbnrnye..dalam hidup ni mmg byk manusia..byk perangai..tp kite xperlu la nak layan sume tu..sb kite sebenarnya sama saje sb kite hamba...xde sape lebih..xde sape kurang..so,masing2 jg la perangai msg2..xperlu nak berperangai yang tak sepatutnya..umur makin bertambah..pemikiran sure la dh matang..xkn nk buat lg prgai mcm zmn tadika dlu kot....hehe

ok la..xreti dh aku nak tulis apa..tp for those yg terbaca atau msih ad lg yg concern dgn kehidupan aku dan blog,entry ni bkn utk sesiapa...ia sekadar luahan tntg ap yg berlaku di mata dlm kehidupan hari ini..xperlu ad yg nak mesej2 nak berterus terang...nak putus kawan...xperlu ada nak publish dkt wall facebook..sound2 org..xperlu..sume ni xde kaitan dgn sape2..hny yg makan cili terasa pedas and pedih...

and satu lg hal..sila phm konsep blog setiap individu..once the individu said..her/his blog tu sbg tmpt luahan hati die..sape2 xberhak nk menegur atau apa..tp kl ad yg terasa dgn entry mane2..cermin diri and fikir..mst ad sebab kenapa seseorang blogger tulis mcm tu...diri kite xselalunya betul and perfect..jd sm2 kite berubah..yg buruk buang ke tepi..kl xnak amikyg baik...harunglah hidup ikut haluan sdri tnpa cuba menyakitkan hati org lain...sekian terima kaseh..hehehe..mcm syarahan je..

ok la..byk bnd nak buat...nak g plan PROJEK RAHSIA DIVAs..hehe...kepada semua yg terlibat..jgn lupa selasa ini..ok..=)

sekian..

sorry for bahasa yg kasar sepanjang tulis entry ini..sy mmg xpndai berkias..anda bgmana??mgkin lgsg xpndai menulis..hehehe...[just kidding..]

#mastura#



No comments: