Tuesday, July 6, 2010

::future thought..adult thought::

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..[mood rajin..eja penuh..=))]

Kepala rasa berserabut..hati mcm susah..tak tenang..kenapa?sebab baru lepas bc 2 perkara td..

Pertama..

Tadi ter-singgah d blog IJAT..terbaca 1 cerita berita tentang ini..UPSI..dan hati menjadi sgt risau..tp ye lah..rezeki d tangan Allah..kite usaha..lagipun aku sendiri still tk jelas dgn propaganda segala bagai ni..harap2 ada rezeki dan murah rezeki d masa depan nt..amin..

Kedua..

Hikayat ini bukan aku punya..
Tapi terbaca di satu muka..
Tentang insan yang aman bahagia..
Tp kenapa masalah still ada..

Aku bukan budak lagi..
Jadi senang utk aku pahami..
Mengapa susah muka manis diberi..
Hanya untuk insan yang disayangi..

Penat lelah die bekerja..
Siang malam tak penah berkira..
Kenapa perlu nk buat muka..
Hargailah die seadanya..

Kalau bukan kerana dia..
Anda mgkin tak punya apa..
Bukan niat saya menyibuk segala..
Tp sy geram tidak terkira..
Maka terciptalah segala kata-kata..

Rasanya smpai di sini sahaja..
Sudah habis kata di tinta..
Harap2 lah berubah segala..
Kerana dia org kesayangan saya..
Seperti mana zmn dulu kala..
Jaga dia,hormat dia,syg dia sebaik-baiknya..


p/s::abaikan kemerapuan di atas..[utk kisah kedua]..sy tktau nape jari sy mengetuk2 keyboard..lalu terhasil pkataan2 itu..sungguh..tak tipu!!

bubbye~~

#mastura#

No comments: