Sunday, August 23, 2009

::sila jaga hal masing2...::

salam..

aku saje tulis entry ni sebab aku macam dah xdpt bertahan dengan sikap mereka ini..siapa??mereka..mereka adalah mereka yang bg aku merupakan golongan yg berfikiran sempit...agak terkasar mgkinpenyataan ini..tp aku terpaksa...


kenapa aku mengatakan mereka ini berfikiran sempit??sebab...


kenapa bila saje kamu dgr aku bercakap melalui fon dgn seorang lelaki kamu assume itu boyfren aku??padahal aku duk single room and aku kira suara aku xde la sekuat suara kamu melaung dan melalak dgn kwn2 kamu??dan kenapa sesedap oren kamu kate ak melayan ramai lelaki hanya kerana kamu selalu lihat aku bercakap sambil tersenyum dan kdg2 menangis??kamu tau ke dgn siapa aku bercakap?dgn siapa ak menangis??


dan kalau kamu yg serumah dgn aku nak assume ak mcm tu xpe..tp ni kamu kate kwn kamu yg ckp..oh manusia..that is the old skill..kl kamu nk ckp mcm tu..just say that...all these are your words..not the others'..tp yg aku pelik..kenapa kamu kisah pasal aku??aku xpnh bercakap kat luar lama2...menggedik2 kt luar mlm2..mcm nk beritahu sedunia kamu ada boyfren..erk.mcm perangai kamu tu..nmpk sgt kamu ni curi2 dgr n curi2 pndang perbuatan saya..kenapa??kamu jeles...


and here is the real explanations..what i am doing actually..dgn sape ak menangis..dgn sape ak tersenyum..ak bercakap dgn abang aku..dan kdg2 adik aku..serta kakak2 aku..kitorg mmg mcm tu.kau jgn terkejut kl tb2 ak ckp.."ok,i love you..." ms ak bckp kt fon..tu ayat biase antara kami adik beradik...kau je sempit sb pikir "i love you" hny utk boyfren....


and aku nk kau betulkan statement kau..."kau ni ramai pakwe ek??asyik bergayut je...layan semua org ek.."..ayat ko sungguh tak bermotif..igt aku mcm kau ke..terhegeh2 turun kL g jumpe pakwe..tlg ckit...kalu nak ikut ayat jahat aku..ni ak nk btau...ak xperlu terhegeh2 mcm kau naik bas ke sane sini utk dapatkan attention dr seorang lelaki..se sombong2 perangai aku pun sb asyik terperap kt bilik...ak xperlu wat cmtu...sb aku yakin..kl ad jodoh..dia pasti dtg..xpyh nk terhegeh2...tp xpe..itu hak kau..ak hny nk betulkan statement yg ko bg aku je...


ak xtau nk tulis apa lg..cuma ak nk btau...tlg la jgn cuba menyibukkan diri anda dlm kehidupan org lain..Allah dh takdirkan episod hidup manusia berbeza2...kenapa mst kau pndai2 nk bndingkan dan perihalkan??siapa kau dgn aku??hny sm2 hamba kepada Dia..pndai2 la jg diri msg2..jgn sibuk hal org..tp diri sendiri tak terurus...nth ke mana...


harap2 kau paham apa ak maksudkan dlm entry ini..kite serumah..dan mgkin sekelas..kite jgk menghuni planet yg sama..hirup udara yg sama..tp episod hidup kite berbeza...

ok..bye now..

sekian..

#mastura#

No comments: