Sunday, August 2, 2009

::ABAH...balik la..rindu..sgt2..wawawawa::

salam...


::Lovely and Happy Family..sume org nak ini...::


"Ujian Allah itu rahmat..Dia bagi ujian kt hamba yg Dia sayang..kalu hidup ni takde masalah..kite tak merasai nikmat hidup..masalah dan dugaan itu jugak la yang mendewasakan kita..yang mematangkan kita..jangan sedih..sekarang zaman berdikari dah..xde lagi nk bermanja..nk merengek tak cukup itu ini..nak mengadu ada kawan buat kita..nak bercerita kita sedih ke gembira ke..kdg2 sume perasaan kita tu kite terpaksa simpan sorg sb mmg xde org nk dgr..sb org yg kita harap tu lebih penting kan org lain dr kita...sb org itu bukan diri dia sbnr skrg..sb org itu xmpk lg permata yg sebenar skrg...jadi kite kene sabar..sb setiap ujian dan dugaan ada hikmahnya...."

that words..i always bear in mind to make myself calm and ready to face this life..why??because i am totally different now..i have to be strong..to be matured...to be independent..

i'm now in my home sweet home..home sweet home mgkin suatu ketika dulu..tp skrg??mgkin tidak lg...being alone in a sederhana besar house..tmpt faveret ak hanyelah di sofa panjang ini..bertemankan laptop..a mug of nescafe', dua bijik enset yg sntiase aku perhati kot2 abah nk kol aku tny khabar...(kalu betul2 ad kol dr abah,mmg ak insan yg plg hepy..xmkn nasik pn xpe...), mkn choc yg kak iena beli...bntal bucuk yg wangi, and bunyi kipas...tu je yg jd teman aku bl ak kt umah skrg....

where's the rest??

apeh:: g KIST amek brg die..tp sure la mlm baru balik bl dh jumpe kwn2...
tang:: he's got a wife now..mst ad time dorg nk kuar jenjalan...shopping...
abah:: hurmm...abah g umah bini die....bini die yg ak akn pastikan mampus in one day..huh..ak mmg bnci smpai mati kt pmpuan tu...

and aku??terkontang kanting d umah yg sunyi sepi ni...duk ber"blog"ing..tgk2 FB...pikir asgment..pikir mase depan..pikir segala2....nape takdir hidup ak mcm ni??ak xpuas lg bermanja ngn abah...cukuplah Kau ambil mama ya Allah...jgn la Kau hilangkan abah dr aku...pulangkan abah aku...keluarkan die dr episod kehidupan air mata palsu isterinya yg baru ini...

ok..ak kne stop...sb makin lame ak tulis..makin nk melimpah empangan air mata aku..wawawawa...xsuke perasaan mcm ni...n kak neem dh kol ajak tdo umah die mlm ni..tgk la...kalu rajin ak g sane mlm ni..kalu tak...lepak kt umah ni je la..umah yg penuh sejuta sebillion kenangan...di sini ak membesar..ak dewasa....hepy bsama abah n arwah mama...n arini jgk ak kene tgl sorg2 kt umah ni...sunyi sepi n kdg2 ditemani mimiey.....kucing ksygan arwah mama....

hurmm...

bye now...

sekian..

(",)


2 comments:

muiz said...

there will be a reason npe abh kwen lgi...
cuba bersabar...
there will be sunlight at the end of the dark tunnel...

m.a.s.t.u.r.a said...

@muiz:: tp muizz saye dh byk bsabar..dh pnat berlakon..asyik sy je yg mkn hati...huhu