Friday, March 4, 2011

::The Teacher is Me::

salam..

esok LADAP..baru igt nk bersenang lenang di rumah..hurmm..xpelah..next time je..phewww..tp igt esok mcm nk g slim river after LADAP...nk tdo umah ain..boleh kah??tp mlm ni kene siapkan sgala yg nk gune next week la..i mean preparation utk ngajar..=)))

mlm td actually aku ada terpikir..nk RESIGN dr jd CIKGU.aku nk jadi lecturer..tp kene smbg study dlu la..hurmm..cmne ek..malas lak nk smbg terus sb aku takder duit..taknak nyusahkan abah..dh mesej kak neem.tny die cmne nk setel mslh aku ni..

masalah aku..adalah..aku tak suka ajar budak kecik..aku nak ajar kelas form 4/5 je..and kelas no 1..hahaha..demand kan??ooooppsss...ya Allah..aku takleh pilih kasih...semua anak didik sama di mata seorang guru yg ikhlas mendidik..

mlm td aku mesej2 dgn ketua bidang smp dekat kul 12 mlm..bincang pasal PEKA...korang ada????haha....then pg td kak seri pgil g bilik die..aku g la..then..ni ayat die la..[tak sama sebijik dgn cara yg die sampaikan..tp maksud tu sama okeh..]

"mastura..ni akak nk btau..mlm td kite bncg smp kul bape ek..lewat jgk kan.."..aku angguk je..hehe..

"mas..akak bg tips..akak dh amalkan method 1 FOR MANY ni dh lama..Alhamdulillah..students akak sume skor A..akak tgk mas ni boleh dibentuk jd guru cemerlang..tahun ni guru opsyen sains yg pktikal cni akak nmpk rajin la..bersungguh..mas teruskan la mendidik..mgajar ni senang dr kerja lain..kalu pensyarah ni bz...bla..bla..bla..lgpun akak rs mas nt posting jap je mst dpt guru cmerlang kalau mas maintain keje cmni.."

-erk..aku baru niat nk resign..ha..ha..kak seri ni mcm berjaya pncing hati aku je..mmg lecturer career have more prospects rather than be a teacher..hurm..bila pk balik..aku actually suka jd cikgu..cuma aku nk ajar budak kelas pertama je..jahat kan??bukan aku tgk akademik level die..aku cuma cant stand bila dorg tak reti hormat cikgu je..aku mengajar dorg sembang..tk leh la...ak rs kl aku berterusan xleh nk hndle spesis student cmni..aku kene apply ajar MRSM or SBP je..hoho..tp aku akn try..aku nk ajar skolah harian biase..aku xnk bz sgt..nt xsempat ak nk jg suami n anak2 nt...[aku mmg pikir jauh..haha]-

so..xtau la cmne..buat masa ini...aku masih suka menjadi CIKGU..ye..I LIKE!!!!!


bubbye~

#mastura#


No comments: