Tuesday, March 1, 2011

::Jealous in me is Not::

salam..

minggu ni my students exam. so my dearie students..wern, pui ning, kamil, muhaimin, goku, kaspurjeet, sarrah, aliya, lim, shazwan, dorcas, aiman, and others..[yg teacher x sebut nama tu bkn mknanye tcher tk ingat..cettt..hehe..] teacher doakan korg sume tenang jwb paper science and biology..sng je..mst blh jwb punye k...=)

entry ni xnk ckp pn soal students. tp soal aku sndri. kenapa ye semakin hari semakin byk mslh? di mana salah, di mana punca. aku sdri tak punya jwpn nya. arini mr wonderwall dgn aku have heart to heart conversation. dia kata aku mcm ada sifat jeles dlm diri dan selalu tidak puas hati dgn org laen..betul ke??hny kerana aku cpt mmbnci org yg tdk dikenali pun..

kenapa jd cmtu??-lack of self-confidence-..TIDAK sm sekali. tp seriously kdg2 gerak hati aku btul. dgr melalui cerita..pndg dgn mata wlpn dr gmbr, ak dpt kenal character seseorang itu.bukan mmbangga diri jauh sekali takbur..tp itu yg slalu terjadi..

hampir dkt sejam we have so-called heart to heart conversation..tu pn tjadi sb aku komplen pasal his sister yg ala2 cm tegur kitorg g Fraser's Hill without mention first at his mom. yes, she's right. kami bersalah sb pergi aci redah cm gitu je..tp mmg hati aku kot. aku sgt sensitif..xleh org kata ckit pun hatta sebesar kuman..

tp xpela..aku yg slh phm. mr wonderwall just mention wht his sister said, tp ad misunderstanding di situ. thats why berlaku misconception.then, tjadi la isu ni..setelah ber-bincang dgn jayanya...finally he did tell me..ok, aku ubh la ayt tu ek..nt geli pulak nk pahat kt public blog ni...dia ckp die tau aku ad kelebihan sdri yg xde pd perempuan lain thats why die stay dgn aku smp skrg...perasaan ms tu???ok. tk tipu..aku terharu jgk..then sedih pn ad..tapi..utk menerima org tu..[yg aku xleh trima tu]..akn ambil masa. aku blaja terima..tp bkn mudah sb hati kita org xleh nk bc. nsb ia bkn transparent..lgpun sgala rs di hati bkn diterjemah dlm bntuk kata2 yg boleh dieja..itu pasti..tp sy akn try...

dh terlajak pnjang..i should stop now..apa2 pun, aku bersyukur dipertemukan dgnnya..aku gembira keluarga kami saling menerima..dan kita hanya menunggu masa..dah tk lama dah..harap2 tiada dugaan yg tk mampu kite tanggung dtg pd kita..percaya pd ketentuanNya..kite bakal bhagia..inshaAllah..tgu saje..=)

bubbye~

#mastura#

No comments: