Monday, March 7, 2011

:Hakikatnya~::

salam..

5weeks already being a trainee teacher..the feeling??hanya Allah yg tau..

2Digital..hari ni sekali lg aku amuk..marah aku bukan kerana tak suka..jauh sekali benci..tp semua ni kerana sayang..adik2..berapa kali mahu mention, 2periods...should be in LAB..single period...I'll go to your class..tak kan itu pun tak reti..

tp hari ini..bila tgk dorang..teringat balik zaman sekolah aku dlu..aku pun bukan lah budak baik sgt..ponteng..pun salah satu aktiviti rutin aku..tmbah2 utk subjek fizik..Cikgu Mahani ajar..masa fizik je aku sakit kepala la..sakit perut la..g toilet la..tp semua tu agenda semata-mata kerana aku mmg tak suka subjek tu..sanggup menipu cikgu ckp pergi toilet..padahal di mana aku ketika itu??DI KOPERASI...DUK MAKAN AISKRIM DGN JAYANYA...haha~

tp Tuhan tu adil..dulu aku igt Tuhan dh pay me for my kesalahan disiplin itu dgn tak bagi A pada aku utk subjek fizik dlm SPM..rupa-rupanya tak..hari ini, entah kenapa aku rs ni adalah salah satu bentuk pmbalasan dariNya utk ku supaya menginsafi kesalahan aku yg dulu...students aku selalu bising bila aku mengajar..especially 2 Digital..

tp mgkin jgk mereka dalam fasa membesar...in between..nak jadi dewasa..tp feeling kanak2 tak hilang habes lg..mmg memerlukan kesabaran menangani mereka ini..aku harap budak2 ni berubah..cepat dewasa..dan sedar..perlunya serius dan hormat pada seorang insan yg bernama CIKGU..guys..nt one day, jgn smpai jd mcm teacher..teringing sgt nk jumpe Cikgu Mahani..nak mtk maaf atas sgala kesalahan selama menuntut ilmu dgnnya...rindu sgt kt cikgu!!!

5minggu ini jgk...menggamit rindu aku pd bumi MRSM Jeli..xde la indah sgt kenangan di sana..hehe..tp kenangan bsama kawan2...membesar bersama..mengenal erti hdup bsama..di dalam bangunan indah tersergam di tepi highway depan kubur dalam hutan yg dikelilingi banjaran titiwangsa...indah sungguh khdupan di situ..even byk yg pahit dr yg manis..tp skrg semuanya bersatu mnjadi satu memori indah yg tk kan luput dek zaman..

ye..mmg rindu zmn study dlu..cepatnye masa berlalu..skrg semua dh dewasa dgn masa..cepatnya..mcm tak pecaya..tp itulah hakikatnya...=)

bubbye..

#mastura#


No comments: