Monday, November 2, 2009

::tentang 3 kisah.....::

salam..

mode::still sibuk dgn nota..[itu normal utk student yg akn exam mcm saye]..entry ni ad 3 kesah...

kesah 1:

apa yg aku nak smpaikan melalui lagu If You Want Me..tercapai..tp penyelesaiannya tatau mcm mane..ak hrp lepas ni semua akan ok dan tenang..dan sentiasa memahami..of each other..mgkin slh aku..mgkin xde salah sesiapa..xpe..stop smp cni..hrp2 kmbali mcm biase..

kesah 2:

related dgn ap yg dipost oleh kawan ak kt blog die..manusia mmg mcm2..xpernah senag tgk org senang..and td aku baru mesej2 ngn ex-rumate aku ms kt mrsm dlu..PUJEH...die ad mslh dgn rumate die..ak kesian kt die..tp nsb mcm lbh kurang je..xpelah pujeh..that's life is..manusia sntiase xpernah puas..and rs die paling sempurna..bila pndg org ad saje tak kene...bak kata pepatah....gajah depan mata tak nampak..semut di seberang lautan nampak...

ak jgk mengalami mslh yg sm..wlpn kami lgsg tak berkomunikasi..tp hati dan perasaan sntiase ad rasa..ad instict org ckp..dgn kelakuan je manusia mampu buat manusia lain sakit hati..even bnd kecik...punca mslh??senang je jawapannya....sb terlebih PERASAN..and terlalu concern hal org lain..tp try tutup perangai sebegitu dgn berbuat2 baik...peribahasa lagi...MULUT MANIS HATI.........smbung sendiri..

tp xpe..jauh mana manusia berjalan...manusia terbang..asal tempat tetap sm..di sisi tuhan yg esa..kite tetap kerdil...selagi mampu sakitkan hati org..selagi mampu mengata org..[mn tau org mengata kite??itu soal hati msg2 and deria sendiri..]..smbung lg ayat td..selagi mampu menjerit2..dengan nyekitnya..silakan...xde sape mrh..xde sape halang..tp rasanye xperlu cemarkan imej kebaikan dengan berselindung di sebalik sifat mahmudah itu...sgt la tak wajar..tp xpe..sb aku malas nak concern hal org seperti org concern hal aku....mereka sgt baik..xpernah mengata org...even mengata kawan2 aku...mereka sgt baik...biarkan mereka dgn caranya..jnji hidup aku mcm biase..yg xde kaitan..jgn pulak msuk cmpur..kesian....mencari glemer dgn cmpur hal org....jgn ok..tak elok..=)

kesah 3:

arini mak coursemates saye meninggal..aku harap die kuat..ak sgt phm perasaan die...and bila die balik cni..harap2 die tabah and segala isi rumah die memahami..jgn jd mcm aku dlu..ad one of my housemtes aku siap nyanyi2 lagi ms ak balik dr lepas mama aku meninggal..ak tau ak xberhak halang sb suara die best...dan die cantik..tp berilah ketenangan pada aku saat tu..naseb bek ad ain..die je yg memahami..dan rumate ak ketika itu yg mmg memahami jgk..tp skrg rumate aku itu xde lg..sb kitorg bkn lg kawan..tp bkn lawan...kitorg dah jd org asing yg mgin smp bila2 ak xkn dpt kawan mcm die lg...

so..al-Fatihah utk mak coursemtes aku itu..semoga arwah ditempatkan di tempat yg sebaik2nya di sisiNya...hidup hny pinjaman...bila DIA nak ambil balik..kite taktau..nak tak nak..kite kene redha dan pasrah....suliha,harap2 ko kuat.....nt satu hari kite jugak akan ke sana dan insyaAllah dpt jumpe lg dgn insan yg kite sayang........

ok la..dah pnjg sgt....stop dlu...

baibai..

#mastura#




No comments: