Sunday, November 22, 2009

::at kampung now::

salam....

i am now at kampung halaman yg terchenta..ye..aku duk kt kmpung..depan umah aku ada pokok kelapa..[dr dlu lg..when i explained to anyone how do kampung look..i will say.."ada pokok kelapa"..hehe]..

skrg musim hujan..ye semua org tau..hujung tahun..negeri pantai timur mcm tmpt aku ni..akan dilanda musim tengkujuh..dan tak perlu risau sebab kawasan aku tak pernah banjir..Alhamdulillah..tp sgt risaukan abah.since abah tak tinggal serumah dgn kami lg..aku sgt risau..rumah abah duk skrg tak mcm rumah ni..bukan nk bangga nak ckp umah aku selesa mewah ke apa..tp aku tau..abah tak betah duk rumah tu..abah tak biasa duk umah mcm tu..sebab spnjg aku membesar aku xpernah tgk abah duk umah mcm tu..tp xpelah..mgkin tgjawabnya menyebabkan abah tinggal kat sana...dan kepada makhluk yg bergelar MAK TIRI...biarpun musim berubah....biarpun masa berganti..biarpun bumi berhenti beredar..biarpun langit gelap....biarpun banjir tsunami.biarpun matahari terbenam...biarpun apa2 saje....TIADA MAAF langsung bagi kamu...biarpun org kata aku keras hati....let them be.....mmg lgsung TIADA MAAF bg kamu....sampai hujung nyawa aku.....

ok..entry ni bkn utk bercerita tntg mahluk jijik itu...bukan..entry ni nak mengisahkan betapa rindu aku kat abah.....

td abah dtg...and Alhamdulillah...ak dpt apa yg aku rindukan..duduk minum bersama..berbual2 dgn hepy..semoga keceriaan ini kekal smp bila2...amin.....

tentang soal lain....aku tktau nak ckp apa..mgkin skrg masa utk berdiam diri..berfikir dan plg penting bersabar......life is so long....byk halangan yg kita nak tempuh lg..so,rasanya kesabaran itu sgt2 perlu.....yr..aku perlu bersabar...kerana sabar akan menghalang kita melakukan sesuatu yg crazy........

k...nak g smyg and bg mimi kesayangan aku makan..mimi..aku syg kamu...mimi..kamu sgt comel wlpn umur dh byk..mimi..kamu sgt best sb kejutkan aku pg2 sgn suara mu yg bising..mimi...akan ku jaga kamu sprti yg mama pesan...mimi...itu..kucing ksygn arwah mama...=)

k baibai

#mastura#


No comments: