Tuesday, December 20, 2011

::sujud..penyelesaiannya::

salam..

petang yg hujan..suasana sgt tenang...sejuk..damai jer.....

dan aku baru tgk apa yg kawan2 cuba perjuangkan di fb utk posting..hangat??biase la mereka..harus la hangat..cuma aku je yg tertinggal dek kerana tkde line internet..dan kebanyakan masa aku sejak 3, 4 bulan ni hanya tertumpu di butik..mungkin juga kerana aku dh jatuh cinta dgn bisnes tdung and baju ni..sb mcm best..tp aku tetap dgn impian aku...iaitu..nak bukak kedai dobi..haha..

ok..bukan nk bercakap pasal bisnes impian ke apa...cuma kdg2 aku rs walau kite mengeluh dan mengenang nasib je..mungkin tak kan ke mana..aku juga sama dgn yg lain mgkin..penah ketika aku cek keputusan MARA and aku xdpt..seolah mcm dunia kiamat..rs mcm dh malas nk berdoa and mintak lg walau dgn Pencipta sendiri..betapa jahil dan hina kelakuan dan sikap aku ketika itu..Astagfirullah..

dan bila sedikit masa diambil...difikir balik..buat apa nak salahkan takdir....semuanya akan berbalik pada asal diri sendiri....tiada rezeki..kenapa nak melatah bagai nak mati..dan setiap langkah kita di bumi ni..sume itu gerak geri Ilahi..

dan sekarang.....hari ini....aku dh xnk fikir negatif..setiap gerak geri..apa yg berlaku kepada kita..sume dh tertulis di loh mahfuz..malah segala ketentuan dah tercatat sebelum kite lahir ke dunia ni lg......jadi..walau serabut mana...sebesar mana masalah dtg..ingat 1 je.....

nak cari ketenangan tak perlu g jauh...cukup dgn berzkir...alunan quran dan bersujud kepada Dia yag satu...itu jalannya...itu penyelesaiannya....

bye..

No comments: