Monday, January 16, 2012

::dugaan itu tanda sayang::

salam..

dugaan..cabaran..kasih sayang dr Allah swt...itu yg boleh aku katakan sekarang..

posting di-tangguh lagi..dan wujud pula guru interim..dan kelantan memang tidak diperlukan guru interim a.k.a guru ganti..apakan daya...tersadai di ratu lg la gayanya aku....

td seperti biasa keluar makan dengan wonderwall..memang aku ada terlepas cakap..dan aku tau dia sgt tidak suka aku mengeluh dan merengek tentang kesusahan hidup..sebab padanya..susah kita, ada lagi org yg lbih susah dan kita wajib bersyukur..

betapa aku syukur kerana punyai dia yg sentiasa positif tentang kehidupan..tetapi betapa kesian dia kerana punyai aku yg terlalu lemah, leceh dan manja dlm meniti kesusahan hidup yg sebenarnya tak la susah sgt kerana mmg ada org yg lebih susah dari kita..tp aku terlalu leceh mgkin..shga aku menanges mengenangkan nasib smpai bila nak keje butik..pdhl ada je org lain yg keje butik siap boleh bg makan anak2...aku ni keje utk cr duit poket je..utk diri sdri pulak tu...duit umah xpyh bayar sb duk umah kak bee...duit kete xpyh byr sb abah dh belikan cash...duit bil??itu aku share la dgn zul sb aku xnk org ckp aku ni exploit die..belum kawin dh mcm2..walaupun aku tau die jenis tk kisah..tp xnk la..sb mastura ada rules dia sendiri....

dan malam ni..tiba2 dia diamkan diri..aku tau die mrh sb aku cakap takut nk g iv Darul Huffaz esok..ye..mmg aku takut..tp niat aku sejujurnya..bukan nak mengada..aku hanya meluah apa yg aku rs..betapa aku takut untuk hadapinya kerana aku takut akan kecewa..tp kenapa zul tk phm..mgkin dia penat memikirkan tntg pekerja2nya..tntg mslh dia sdri yg aku jarang sekali btanya...bukan apa..kerana dia mmg tak suka aku bz tntg kejenya....kecuali bila die btul2 stress...aku jgk dicarinya utk meluah..

hurm..sekali lg...aku sgt takot...aku takot kecewa...tp kalau tk cuba..tak tau..Allah x kan sia2kan hambaNya mcm tu saja..kita cuba........

bubbye

mastura

No comments: