Monday, December 6, 2010

::Housemates @ Friends::

salam..

entry khas sebelum bercuti panjang...=)

ni second last entry yg aku taip di bilik 3,umah bahtera arekd 6-2-A...entry ni aku nk isi dgn cerita mcm mane aku knal some of my friends here,UPSI..kenapa nama mereka je??sb xkan aku nk tulis semua..mati la....hehe...

Person 1

Zarina Shakri @ Iena

fizikalnya hanyalah seorang budak pmpuan yg kecik molek.tp die baby face..dan dia agak grg..tp dgn aku xde la garang sgt..dia sgt rajin dan tak heran bila dia dpt dean list je selalu..agk byk persamaan positif between me and her..contoh::bila study,kitorg akn write notes sekemas mgkin yg boleh supaya senang absorb dlm otak..hehe..dan kdg2 tulisan kitorg agk nk sama..[tp tim aku rajin je la mcm nk sama]..tulisan die lg kmas kot..die sempoi..selalu ada time aku happy..time aku sedih..time aku memerlukan...die housemate aku sejak sem 1..dlu aku igt die sombong..tp rupanya tak..die sgt baek...dan moment yg aku xkn lupa pasal budak kecik ni adalah...ms g fieldtrip SUNGKAI..bila mana sume org jd mgsa si pacat..die jadi ratu menjerit..tp yg herannya..satu pacat pun tak gigit kat die...hebat kuasa jeritannya...hehehe..ap2 iena..wlpn kite tk prktikal bersama,kit selalu keep in touch k..syg kamu~~

Person 2

Wan Nur Ain @ Ain Wawi

Ain..dia ni bkn la aku knal kat UPSI..actually ni kawan sepermainan sejak dari form 1 lg..sm2 kt mrsm duk wat jahat..pontng assmbly klas sgala...tp cni kitorg major laen2...die kimia..aku bio..tp kitorg kerap gk la jumpe sb UPSI ni pn sekangkang rimau pun tk sampai luasnya....ain,nt nxt sem aku try driv smpai slim river sorg2...tgu aku tau..hahaa~~o~

Person 3

Nor Azilah @ Azie

Azie ni housmate aku sejak sem 5 kot..dlu die umah lain..dlu dalam kelas aku jarang kot tegur2 azi..sb die pn nmpk cm pndiam je..so,ak pn malas la nk tgur..hehe..tp aku kenal la die sb masa sem 1 die selalu g umah aku kt KUO,die kawan dgn housemates aku masa tu..then ms sm 4 kot..amik kimia 1,kene ada lab partner...aku kan lone ranger ckit..so blur2 la aku bila lec suh cr lab partner..dan ditakdirkan aku pn partner la dgn azi..die selalu dtg bilik aku wat lab repot..aku nk g umah die,die xnak..rajin die dtg..aku pn sk la..haha..then after that,die decide nk join umah aku skrg..aku on je..so,die pn masuk la...

tentang study kimia dgn die..part yg aku xleh lupa..bl sesi amali di lab..aku sgt takot dgn experiment kimia..aku takot MELETOP..hehe..die lak ak xpasti berani ke tak..mcm lbh kurang j gerunnya..hehe..tp ms nk final kitorg bgai nk rak study..kenapa??sb minat kot..and Alhamdulillah..dapat A kimia 1..kimia 2??jgn tny....syuhh~~~ap2 pn azi,we still stay together next sem..g prkatikum sm2..inshaAllah everything will go easy for us..amin...

Person 3

Mahfuzah Md Nazimuddin @ Pujah

bliau kawan kepada azi..tp aku knal pujah melalui sorg lg kawan bernama Fadhilah Jaafar..a.k.a Fadh..tentang pujah yg aku xleh lupa..bila die tolong g belikan tiket skaligus htr aku ke stesen bas masa arwah mama mninggal 1 Oktober 2007...masa tu aku sem 1..terima kasih pujah..jasamu akn aku kenang smp bila2..kalo tk,xtau la mane nk dpt tiket segala bagai..si pujah ni pn jd housemate aku gk..die masuk dgn azi..die selalu lesap every weekend..tp no wonderlah..sb kl ak tmpt die pn,i'll do the same thing..hehe...ye la,dh ad own transport..home dstance blh dikatakan dkt + dpt jmp org2 tersyg,watpe nk bertapa di bumi TM lg time xde keje..betol tak??hehe~~

Person 4

Noor Asmalina @ Asz

she is one of my housemate..masuk sm dgn azi n pujah..die baek..aku xtau sgt pasal die sb ye lah..aku kan hidup main aci redah je..yg aku pasti..asz suka makan kek coklat...pndai pkai tdung cecantik..and die sorg yg trendy..[ni aku ikhlas tau ckp..dr hati yg suci..hehe]..aku penah se-grup dgn asz masa sm dua..yg aku ingat la..die g masuk bilik aku utk amik lab repot yg aku tertinggal...[masa tu aku dh kt kampus..]..hehe..aku kan penyayuk orgnye...aku xleh describe byk sgt asz..sb aku xtau sgt..tp yg penting die org melaka...motif aku btau die org melaka??hehe..aku membajetkan diri yg aku akn jd org melaka bermula esok sbg lgkah pertama..eh..ap ak tulis ni..ok..itu saje..hehe~~

Person 5

Fadhilah Ramli @ Fadh

fadh..sejak bila agk rapat???sejak ROS...and aku rs selesa bercerita dgnnya..senang je nk describe pasal fadh..die seorang yg talkactive tp slalu come out dgn nasihat2 yg menenangkan hati aku..syg fadh....

kalau nk ikutkan...setiap sorg aku nk tulis..tp jenuh la i nak menaip ye..rasanye..enough for this..kawan2 yg laen..sy hargai persahabatan kita..harap akn sntiasa dlm redha dan rahmatNya...semoga setiap langkah kita diberkatiNya..setiap yg bertemu pasti berpisah..sama juga dengan situasi kita..segala memori suka dan duka..kekal terpahat indah di dalam jiwa..walau di mana kita berada..harap kita xpernah lupa ap yg pernah dilalui bersama...

saying goodbye is a hardest thing to do..and I am really hate farewell..tp itu adat..akhir kata,gudluck to everyone..inshaAllah jumpa masa konvo....really hope..nt nk amik gmbr baling2 topi..hehe..will miss all of you...

#mastura#




No comments: